Bedste Renault Kompressor - se top 6

blandt 6 kompressorr
Kompressor, klimaanlæg, MAHLE, b.la. til Renault, 12 V

Fundet hos Carpardoo DK

Kompressor, klimaanlæg, MAHLE, b.la. til Renault, 12 V

1.936,42 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Kompressor, klimaanlæg, MAHLE, b.la. til Renault, 12 V:

Kølemiddel-/væske: R 134a, Tillægsartikel/Yderligere info. 2: med tætningsring, net_weight_g_3852: Nettogvægt [g]: 6.631: g, Tilslutningsteknik: PAD, Spænding [V]: 12: V, Remskiver-Ø [mm]: 119: mm, Indpakningshøjde [cm]: 205: cm, Remskiver: med multi-V-remsskive, Kompresser-ID: DCS-17EC, Producentbegrænsning: Valeo, Sporantal: 6, Kompressorolie: PAG 46, Indpakningsbredde [cm]: 185: cm, Indpakningslængde [cm]: 270: cm...

    Farve
  • Blå
Se hos billigste forhandler

Kompressor, klimaanlæg, DELPHI, b.la. til Renault

Fundet hos Carpardoo DK

Kompressor, klimaanlæg, DELPHI, b.la. til Renault

1.858,2 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Kompressor, klimaanlæg, DELPHI, b.la. til Renault:

Koblings-ID: PV6, Remskiver-Ø [mm]: 125: mm, Kompresser-ID: Sanden SD7CV16, Producentbegrænsning: DELPI, Kompressorolie: PAG 46...

    Farve
  • Blå
Se hos billigste forhandler

Kompressor, klimaanlæg, VALEO, b.la. til Renault, 12 V

Fundet hos Carpardoo DK

Kompressor, klimaanlæg, VALEO, b.la. til Renault, 12 V

1.221,88 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Kompressor, klimaanlæg, VALEO, b.la. til Renault, 12 V:

Kølemiddel-/væske: R 134a, Remskiver-Ø [mm]: 125: mm, Ny del, Oliepåfyldningsmængde [ml]: 200: ml, Vægt [kg]: 7,76: kg, Producentbegrænsning: DELPHI, Kapacitetskompressor [ccm]: 160: cm³, Spænding [V]: 12: V, Kompressorolie: PAG 46, Kompresser-ID: V51135, Tillægsartikel/Yderligere info. 2: med PAG-kompressorolie, Antal riller: 6...

    Farve
  • Blå
Se hos billigste forhandler

Kompressor, klimaanlæg, NRF, b.la. til Renault

Fundet hos Carpardoo DK

Kompressor, klimaanlæg, NRF, b.la. til Renault

2.125,74 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Kompressor, klimaanlæg, NRF, b.la. til Renault:

Kølemiddel-/væske: R 134a, Kompresser-ID: 6SEL14C, Producentbegrænsning: DENSO-EQUIVALENT, Driftsspænding [V]: 12: V, Oliepåfyldningsmængde [ml]: 110: ml, Remskiver-Ø [mm]: 120: mm, Kompressorolie: PAG 46, Kapacitetskompressor [ccm]: 140: cm³, Form: kvadratisk, Tillægsartikel/Yderligere info. 2: med PAG-kompressorolie, Antal riller: 6, Remskiver: med multi-V-remsskive...

    Farve
  • Blå
Se hos billigste forhandler

Kompressor, klimaanlæg, DENSO, b.la. til Renault, 12 V

Fundet hos Carpardoo DK

Kompressor, klimaanlæg, DENSO, b.la. til Renault, 12 V

2.901,71 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Kompressor, klimaanlæg, DENSO, b.la. til Renault, 12 V:

Kølemiddel-/væske: R 134a, Kompresser-ID: 6SBU16C, Kvalitet: OE, Producentbegrænsning: RENAULT, Monteringstype: boltet / skruet, Spænding [V]: 12: V, Producentbegrænsning: DENSO, vægt [g]: 6.220: g, fyldt, Remskiver-Ø [mm]: 115: mm, Oliepåfyldningsmængde [ml]: 110: ml, Sporantal: 7, Kompressorolie: PAG 46, Antal riller: 7...

    Farve
  • Blå
Se hos billigste forhandler

Kompressor, klimaanlæg, DENSO, b.la. til Renault

Fundet hos Carpardoo DK

Kompressor, klimaanlæg, DENSO, b.la. til Renault

2.205,98 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Kompressor, klimaanlæg, DENSO, b.la. til Renault:

Kølemiddel-/væske: R 134a, vægt [g]: 4.938: g, Kvalitet: OE, Producentbegrænsning: RENAULT, Monteringstype: boltet / skruet, Producentbegrænsning: DENSO, vægt [g]: 4.350: g, Udgangs-Ø [mm]: 15,5: mm, fyldt, Kompresser-ID: 6SEL14C, Remskiver-Ø [mm]: 115: mm, Oliepåfyldningsmængde [ml]: 110: ml, Højde [mm]: 138: mm, Sporantal: 7, Længde [mm]: 222,25: mm, Indgangs-Ø [mm]: 21,4: mm, Kompressorolie: PAG 46, Antal riller: 7...

    Farve
  • Blå
Se hos billigste forhandler


Ofte stillede Renault Kompressor-spørgsmål

Hvordan påvirker omgivelsestemperaturen kompressorens ydeevne?

Omgivelsestemperaturen har en betydelig indvirkning på en kompressors ydeevne. En kompressor er en enhed, der bruges til at øge trykket på en gas eller en væske, hvilket resulterer i en højere densitet og temperatur. Denne proces er afgørende for mange industrier, herunder luftkomprimering, køling og klimaanlæg.

Når det kommer til omgivelsestemperaturen, er der to hovedmåder, hvorpå den påvirker en kompressors ydeevne: termodynamisk og mekanisk.

Termodynamisk påvirkning:

Omgivelsestemperaturen påvirker kompressorens termodynamiske cyklus, der er ansvarlig for at øge trykket og temperaturen på den komprimerede gas eller væske. Ifølge den termodynamiske cyklus er varmeoverførsel en vigtig del af kompressorens funktion. For at øge trykket på den komprimerede gas eller væske skal kompressoren fjerne varme fra systemet. Dette opnås normalt ved hjælp af en kølemekanisme, der overfører varmen fra kompressoren til omgivelserne.

Når omgivelsestemperaturen stiger, bliver det sværere for kompressoren at udføre sin termodynamiske cyklus effektivt. Dette skyldes, at temperaturforskellen mellem den komprimerede gas og omgivelserne bliver mindre, hvilket begrænser varmeoverførslen. Som følge heraf kan kompressoren have svært ved at fjerne den nødvendige varme fra systemet, hvilket kan føre til overophedning og en forringelse af kompressorens ydeevne.

Mekanisk påvirkning:

Omgivelsestemperaturen påvirker også kompressorens mekaniske komponenter. Materialer udvider sig normalt, når de udsættes for varme, og dette kan have en negativ indvirkning på kompressorens drift. Hvis kompressoren ikke er designet til at håndtere højere temperaturer, kan det medføre, at komponenterne udvides og deformeres, hvilket kan resultere i utætheder, slid og endda mekanisk svigt.

Derudover kan højere omgivelsestemperaturer også føre til en øget belastning på kompressorens motor og elektriske komponenter. Når temperaturen stiger, øges risikoen for overophedning og elektriske problemer, hvilket kan påvirke kompressorens ydeevne negativt og måske endda føre til driftsstop.

For at opretholde en optimal ydeevne og forlænge levetiden på en kompressor er det vigtigt at overveje omgivelsestemperaturen og vælge en kompressor, der er egnet til de specifikke temperaturforhold, den vil blive udsat for. Det er også vigtigt at udføre regelmæssig vedligeholdelse for at sikre, at kompressoren fungerer korrekt og undgå eventuelle problemer forbundet med høj omgivelsestemperatur.

Hvordan fungerer en Renault kompressor i forhold til trykluftværktøj?

En Renault kompressor fungerer på samme måde som en almindelig kompressor, når det kommer til at producere trykluft til brug med forskellige trykluftværktøjer. En kompressor er en enhed, der bruger et elektrisk eller forbrændingsmotor til at trække en luftpumpe, der komprimerer luften og opbevarer den i en tank. Når der er behov for trykluft til at drive et værktøj som f.eks. en boremaskine, slagnøgle eller sprøjtepistol, kan brugeren tænde for kompressoren, og den vil pumpe luft ud af tanken og ind i værktøjet.

Det grundlæggende princip bag en kompressor er, at den skaber et højere tryk i forhold til atmosfærisk tryk. Dette opnås ved at reducere volumen på luften, hvilket øger trykket. Når luften komprimeres, bliver den også opvarmet, og derfor er kompressorer normalt udstyret med en køler for at afkøle den komprimerede luft, inden den bruges. Dette er vigtigt, da varm luft kan have en negativ indvirkning på værktøjets præstation og levetid.

Når det kommer til Renault kompressorer, er de specielt konstrueret til at opfylde specifikke krav og standarder, der er fastlagt af Renault. Disse kompressorer kan have forskellige kapaciteter og ydeevner afhængigt af modellen og formålet. Renault kompressorer er kendt for deres pålidelighed og effektivitet, og de er ofte valgt af fagfolk og entusiaster inden for bilindustrien.

Når det kommer til brugen af en Renault kompressor sammen med trykluftværktøj, er det vigtigt at sikre, at kompressoren har tilstrækkelig kapacitet til at levere det nødvendige lufttryk og volumen til værktøjet. Dette kan variere afhængigt af det specifikke værktøj og dets krav.

For at bruge trykluftværktøj med en Renault kompressor skal brugeren normalt tilslutte værktøjet til kompressoren ved hjælp af en trykluftslange. Derefter kan brugeren tænde for kompressoren og justere trykket efter behov ved hjælp af en regulator, der er indbygget i kompressoren eller på selve værktøjet.

Det er vigtigt at bemærke, at brugeren skal være opmærksom på kompressorens kapacitet og begrænsninger for at undgå overbelastning og beskadigelse af både kompressoren og værktøjet. Det anbefales altid at læse og følge producentens anvisninger for både kompressoren og det specifikke trykluftværktøj, der bruges.

Samlet set fungerer en Renault kompressor på samme måde som en almindelig kompressor, når det kommer til at levere trykluft til trykluftværktøj. Det er vigtigt at vælge den rigtige kompressor med tilstrækkelig kapacitet og følge producentens anvisninger for at opnå optimal ydeevne og holdbarhed.

Hvordan undgår jeg kondensvand i min kompressor fra Renault?

For at undgå kondensvand i din kompressor fra Renault er der nogle vigtige skridt, du kan følge. Kondensvand opstår normalt som et resultat af luftfugtigheden i omgivelserne, og hvis det ikke håndteres korrekt, kan det forårsage skader på kompressoren og forringe dens ydeevne. Her er nogle tips til at undgå kondensvand i din kompressor:

1. Placer kompressoren korrekt: Det er vigtigt at placere kompressoren et sted, hvor luftfugtigheden er lavest mulig. Undgå områder med høj luftfugtighed som f.eks. kældre eller steder tæt på vandkilder. Ideelt set bør kompressoren placeres i et godt ventileret område med god luftcirkulation.

2. Tjek og reparer lækager: Sikr dig, at der ikke er nogen lækager i kompressorens rør og fittings. Selv små lækager kan tillade fugtig luft at komme ind i systemet og forårsage kondensdannelse. Tjek regelmæssigt for lækager og reparer dem straks for at undgå problemer med kondensvand.

3. Brug en vandudskillende filter: Monter en vandudskillende filter på kompressorens indløbsside. Denne type filter er designet til at fjerne vandpartikler og fugt fra luften, inden den når kompressoren. Det hjælper med at reducere mængden af kondensvand, der kan samles i kompressoren.

4. Tøm regelmæssigt vandopsamlingsbeholderen: De fleste kompressorer har en vandopsamlingsbeholder, hvor kondensvandet akkumuleres. Sørg for at tømme denne beholder regelmæssigt for at forhindre, at vandet stiger og forårsager problemer. Følg producentens anvisninger for korrekt tømning af beholderen.

5. Udfør regelmæssig vedligeholdelse: En vigtig del af at undgå kondensvand er at holde din kompressor i god stand gennem regelmæssig vedligeholdelse. Dette inkluderer rengøring af filtre, smøring af bevægelige dele og kontrol af eventuelle potentielle lækager. Vedligeholdelsesplanen kan variere afhængigt af kompressormodellen, så sørg for at følge producentens anbefalinger.

Hvis du følger disse trin, kan du minimere risikoen for kondensvand i din kompressor fra Renault. Husk altid at læse og følge producentens instruktioner og søge professionel hjælp, hvis du er i tvivl om noget.

Hvordan vælger jeg den rigtige størrelse kompressor fra Renault til mine behov?

Når du skal vælge den rigtige størrelse kompressor fra Renault til dine behov, er der flere faktorer, du bør overveje.

Det første skridt er at identificere dine behov og krav til kompressoren. Hvad skal den bruges til? Skal den bruges til mindre opgaver derhjemme eller til professionelt brug? Hvor meget og hvor ofte skal du bruge kompressoren? Disse spørgsmål vil hjælpe dig med at afgøre, hvor kraftig og effektiv kompressoren skal være.

Det næste skridt er at vurdere det nødvendige lufttryk og luftflow for dine specifikke opgaver. Dette kan variere afhængigt af typen af opgave, såsom opblæsning af dæk, sprøjtemaling eller luftværktøj. Kontroller kompressorernes specifikationer for at sikre, at de opfylder dine krav til lufttryk og luftflow.

Det er også vigtigt at overveje kompressorens størrelse og bærbarhed. Hvis du har brug for at transportere kompressoren rundt til forskellige arbejdssteder, skal du vælge en model, der er let og kompakt. Renault tilbyder forskellige størrelser og typer af kompressorer, der passer til forskellige behov og arbejdssituationer.

En anden vigtig faktor at overveje er støjniveauet. Hvis du skal bruge kompressoren i et støjfølsomt område eller i nærheden af andre mennesker, kan det være en god idé at vælge en kompressor, der er designet til at være støjsvag.

Endelig er det vigtigt at overveje budgettet. Priserne på kompressorer kan variere betydeligt afhængigt af mærke, størrelse og funktioner. Sørg for at sætte et realistisk budget og vælg en kompressor, der både passer til dine behov og dit budget.

Husk altid at læse produktbeskrivelser og anmeldelser, og vær ikke bange for at kontakte forhandlere eller producenter for at få yderligere rådgivning og vejledning i valget af den rigtige størrelse kompressor fra Renault til dine behov. Ved at tage højde for dine specifikke behov, krav og budget, kan du træffe en informeret beslutning og vælge den rigtige kompressor, der vil opfylde dine forventninger og behov.

Hvordan kan jeg reducere energiforbruget på min Renault kompressor?

For at reducere energiforbruget på din Renault kompressor er der flere tiltag, du kan implementere. Her er nogle af de mest effektive metoder:

1. Regelmæssig vedligeholdelse: Sørg for at holde din kompressor i optimal stand ved at udføre regelmæssig vedligeholdelse. Dette inkluderer at rense og udskifte luftfiltre, kontrollere for lækager og sørge for, at kompressoren kører med korrekt olieniveau. Ved at sikre, at din kompressor fungerer korrekt, vil den ikke overanstrenge og dermed reducere energiforbruget.

2. Optimering af trykindstillinger: Kontroller de anbefalede trykindstillinger for din Renault kompressor. Hvis trykket er indstillet for højt, bruger kompressoren unødvendigt meget energi. Justér trykket til det anbefalede niveau for at reducere energiforbruget.

3. Brug af lufttank: Installer en lufttank mellem kompressoren og dit udstyr. En lufttank fungerer som en buffer og giver mulighed for at opbevare og distribuere trykluft i perioder med lav belastning. Dette betyder, at kompressoren ikke behøver at køre konstant, hvilket resulterer i energibesparelser.

4. Identificering af lækager: Tjek regelmæssigt for lækager i luftsystemet. Selv små lækager kan resultere i betydeligt energitab over tid. Brug sæbevand eller et lækagedetekteringssystem til at identificere og rette eventuelle lækager hurtigt.

5. Invester i energieffektive komponenter: Overvej at opgradere til energieffektive komponenter som f.eks. trykluftfiltre, tørretumblere og regulatorer. Disse komponenter er designet til at minimere energiforbruget og kan bidrage til betydelige besparelser på længere sigt.

Husk, at det er vigtigt at følge producentens anbefalinger og søge professionel rådgivning, når det kommer til at optimere energiforbruget på din Renault kompressor. Ved at implementere disse metoder kan du reducere energiforbruget og samtidig forlænge levetiden på din kompressor.

Er det nødvendigt med et luftfilter på min Renault kompressor, og hvordan fungerer det?

Ja, det er nødvendigt med et luftfilter på din Renault kompressor, da det spiller en afgørende rolle i at sikre optimal drift og forlænge levetiden på kompressoren. Luftfilteret har til formål at rense den indgående luft, der suges ind i kompressoren, og forhindrer eventuelle partikler, snavs og støv i at komme ind og skade kompressoren.

Luftfilteret fungerer ved at bruge et filtreringssystem, der består af forskellige lag af filtreringsmateriale. Disse lag er designet til at fange og holde fast i partiklerne, så de ikke kan passere igennem filteret og ind i kompressoren. Luftfilteret kan være lavet af forskellige materialer, såsom papir, skum eller bomuld, og det kan være formet som en cylinder eller en plade, afhængigt af kompressorens design.

Når luften suges ind i kompressoren, passerer den gennem luftfilteret, hvor partiklerne bliver fanget i filterets lag. Luftfilteret skal derfor regelmæssigt rengøres eller udskiftes for at opretholde en effektiv filtreringsevne. Hvis luftfilteret bliver tilstoppet med partikler og snavs, kan det begrænse luftstrømmen og forårsage overophedning eller beskadigelse af kompressoren.

Det anbefales at følge bilproducentens instruktioner for vedligeholdelse og udskiftning af luftfilteret. Typisk vil det være nødvendigt at skifte luftfilteret efter et vis antal kilometer eller efter en bestemt tidsperiode. Det er også vigtigt at være opmærksom på kørselsforholdene, da kørsel i støvede eller snavsede områder kan medføre, at luftfilteret bliver tilstoppet hurtigere.

Samlet set er et luftfilter en vigtig del af kompressorens funktionalitet og beskytter mod skadelige partikler, der kan påvirke kompressorens ydeevne og levetid. Ved at sørge for at holde luftfilteret rent og udskifte det regelmæssigt kan du sikre en optimal drift af din Renault kompressor.

Hvad er forskellen mellem en oliefri og en oliesmurt kompressor fra Renault?

En oliefri kompressor og en oliesmurt kompressor fra Renault adskiller sig primært i måden, de smører og vedligeholder deres komponenter på.

En oliefri kompressor fra Renault er designet til at fungere uden brug af olie som smøremiddel. I stedet bruger den typisk en tør eller vandbaseret smøringsteknologi. Dette betyder, at der ikke er behov for at tilføje eller udskifte olie regelmæssigt, hvilket gør en oliefri kompressor mere vedligeholdelsesvenlig og miljøvenlig. Fordelen ved en oliefri kompressor er også, at den producerer renere luft, da der ikke er risiko for olieforurening.

På den anden side bruger en oliesmurt kompressor fra Renault olie som smøremiddel til at beskytte og smøre komponenterne. Olien sikrer, at kompressoren kører mere jævnt og reducerer friktionen mellem bevægelige dele. Dette kan forlænge levetiden på kompressoren og sikre en mere effektiv ydeevne. Dog kræver en oliesmurt kompressor regelmæssig kontrol og vedligeholdelse af olieniveauet samt udskiftning af oliefiltre og olie, hvilket kan være en ekstra opgave og omkostning.

Det er også vigtigt at bemærke, at afhængigt af den specifikke anvendelse og behovene kan både oliefri og oliesmurt kompressor fra Renault være velegnet. Hvis der er behov for ren og oliefri luft, f.eks. i fødevareindustrien eller medicinske applikationer, vil en oliefri kompressor være det bedste valg. Hvis der derimod er behov for en mere robust og kraftfuld kompressor, der kan klare højere tryk og kontinuerlig drift, kan en oliesmurt kompressor være mere egnet.

I sidste ende er forskellen mellem en oliefri og en oliesmurt kompressor fra Renault primært baseret på smøringsteknologien og vedligeholdelseskravene. Det er vigtigt at nøje overveje de specifikke behov og anvendelser, før man vælger den rette type kompressor.

Hvilke forskellige typer Renault kompressorer findes der, og hvad er forskellen på dem?

Der findes forskellige typer Renault kompressorer, der hver især har deres specifikke egenskaber og anvendelsesområder. Her er nogle af de mest almindelige typer Renault kompressorer og deres forskelle:

1. Roterende skruekompressor: Denne type kompressor består af to skrueelementer, der drejer i modsatte retninger. Denne teknologi skaber en konstant og jævn luftstrøm, hvilket gør den velegnet til industrielle applikationer, hvor der kræves en konstant luftforsyning. Roterende skruekompressorer er kendt for deres effektivitet og pålidelighed.

2. Stempelkompressor: Stempelkompressorer anvender en cylinder og et stemplingsystem til at skabe tryk i luften. De findes i to grundlæggende typer: enkeltvirkende og dobbeltvirkende. Enkeltvirkende stempelkompressorer komprimerer luften i én retning, mens dobbeltvirkende kompressorer komprimerer luften i begge retninger. Stempelkompressorer er velegnede til mindre applikationer og kan bruges til opgaver som oppustning af dæk og mindre værktøjer.

3. Scrollkompressor: Scrollkompressorer bruger to spiralformede elementer, der bevæger sig i forskellige retninger, til at komprimere luften. Denne type kompressor er kendt for sin støjsvage drift og høje effektivitet. Scrollkompressorer er velegnede til applikationer, hvor der kræves en kontinuerlig og pålidelig luftstrøm.

Det er vigtigt at bemærke, at valget af kompressor afhænger af applikationen og de specifikke behov. Renault kompressorer er designet til at opfylde forskellige krav og kan variere i størrelse, ydeevne og funktionalitet. Ved at forstå forskellene mellem de forskellige typer Renault kompressorer kan man træffe det rigtige valg, der passer bedst til ens behov.

Filtre Indholdfortegnelse Menu
Top