Bedste Cylinderhoved - se top 14

blandt 14 cylinderhoveder
Udsalg - spar 50 % Cylinderhoved, APS

Fundet hos Handelshuset Aulum

Cylinderhoved, APS

249 kr. 499 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Cylinderhoved, APS:

Cylinderhoved fra APS...

Se hos billigste forhandler

Ultimate Cylinderhoved, V3

Fundet hos Handelshuset Aulum

Ultimate Cylinderhoved, V3

109 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Ultimate Cylinderhoved, V3:

Ultimate har her deres nye opgradrings cylinderhoveder som er produceret i CNC skåret aluminium og kommer med et rør i rustfrit stål, for at sikre god holdbarhed.  Gummienden på cylinderhovedet har fået et nyt design som faktisk er dobbelt så tykt som no...

Se hos billigste forhandler

Lauritz Knudsen Skrue cylinderhoved 4x25

Fundet hos vvs.dk og 3 andre - spar 64 kr.

Lauritz Knudsen Skrue cylinderhoved 4x25

3,75 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Lauritz Knudsen Skrue cylinderhoved 4x25:

Anvendes ved dybt forsænkede dåser til rosetmateriale eller i forbindelse med benyttelse af afstandsringe til PL dåser. 4mm stålskrue, kromatiseret...

    Mærke
  • Lauritz Knudsen
  • Materiale
  • Stål
  • Size
  • 2,5 cm
  • 10 stk
Se hos billigste forhandler

Retro Arms Cylinderhoved C, Lang

Fundet hos Handelshuset Aulum

Retro Arms Cylinderhoved C, Lang

159 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Retro Arms Cylinderhoved C, Lang:

Retro Arms CNC skåret Cylinderhoved type C Lang.  Denne har et længere skaft på 35,8 mm.  Det er et universal cylinderhoved som passer i både V2 og V3 gearbokse. Den er produceret i aluminium EN AW 7075. ...

Se hos billigste forhandler

Retro Arms Cylinderhoved B, Mellem

Fundet hos Handelshuset Aulum

Retro Arms Cylinderhoved B, Mellem

159 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Retro Arms Cylinderhoved B, Mellem:

Retro Arms CNC skåret Cylinderhoved type B Medium.  Denne har et længere skaft på 25,8 mm.  Det er et universal cylinderhoved som passer i både V2 og V3 gearbokse. Den er produceret i aluminium EN AW 7075. ...

Se hos billigste forhandler

Ultimate Cylinderhoved, AUG

Fundet hos Handelshuset Aulum

Ultimate Cylinderhoved, AUG

109 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Ultimate Cylinderhoved, AUG:

Ultimate har her deres nye opgradrings cylinderhoveder som er produceret i CNC skåret aluminium og kommer med et rør i rustfrit stål, for at sikre god holdbarhed.  Gummienden på cylinderhovedet har fået et nyt design som faktisk er dobbelt så tykt som no...

Se hos billigste forhandler

Ares Cylinderhoved til Striker

Fundet hos Handelshuset Aulum

Ares Cylinderhoved til Striker

449 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Ares Cylinderhoved til Striker:

Cylinderhoved fra Ares til deres Amoeba Striker sniper.  Det der er med denne er den er lavet i stål ...

Se hos billigste forhandler

Maskinskruer DIN 84A Elforz. 50 stk Cylinderhoved / lige kærv
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Maskinskruer DIN 84A Elforz. 50 stk Cylinderhoved / lige kærv:

Maskinskruer DIN 84A Elforz. 50 stk...

    Size
  • 50 cm
  • 50 stk
Se hos billigste forhandler

Skrue 4x35mm M/cylinderhoved Stål

Fundet hos Elvvs.dk og 3 andre - spar 436 kr.

Skrue 4x35mm M/cylinderhoved Stål

5,35 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Skrue 4x35mm M/cylinderhoved Stål:

Anvendes ved dybt forsænkede dåser til rosetmateriale eller i forbindelse med benyttelse af afstandsringe til PL dåser. 4mm stålskrue, kromatiseret skruer til lampeudtag...

    Mærke
  • Lauritz Knudsen
  • Materiale
  • Stål
  • Size
  • 3,5 cm
  • 10 stk
  • 100 stk
Se hos billigste forhandler

Skrue 4x45mm M/cylinderhoved Stål

Fundet hos Elvvs.dk og 3 andre - spar 80 kr.

Skrue 4x45mm M/cylinderhoved Stål

7,40 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Skrue 4x45mm M/cylinderhoved Stål:

Anvendes ved dybt forsænkede dåser til rosetmateriale eller i forbindelse med benyttelse af afstandsringe til PL dåser. 4mm stålskrue, kromatiseret skruer til lampeudtag...

    Materiale
  • Stål
  • Size
  • 4,5 cm
  • 10 stk
Se hos billigste forhandler

Skrue 4x60mm M/cylinderhoved Stål

Fundet hos Elvvs.dk og 3 andre - spar 681 kr.

Skrue 4x60mm M/cylinderhoved Stål

8 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Skrue 4x60mm M/cylinderhoved Stål:

Anvendes ved dybt forsænkede dåser til rosetmateriale eller i forbindelse med benyttelse af afstandsringe til PL dåser. 4mm stålskrue, kromatiseret skruer til lampeudtag...

    Materiale
  • Stål
  • Size
  • 6 cm
  • 10 stk
Se hos billigste forhandler

Ultimate Cylinderhoved, V2

Fundet hos Handelshuset Aulum

Ultimate Cylinderhoved, V2

109 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Ultimate Cylinderhoved, V2:

Ultimate har her deres nye opgradrings cylinderhoveder som er produceret i CNC skåret aluminium og kommer med et rør i rustfrit stål, for at sikre god holdbarhed.  Gummienden på cylinderhovedet har fået et nyt design som faktisk er dobbelt så tykt som no...

Se hos billigste forhandler

Systema Cylinderhoved Ver. 3

Fundet hos Handelshuset Aulum

Systema Cylinderhoved Ver. 3

99 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Systema Cylinderhoved Ver. 3:

Systema Cylinderhoved Ver. 3...

Se hos billigste forhandler

Ares VSR Cylinderhoved

Fundet hos Handelshuset Aulum

Ares VSR Cylinderhoved

199 kr.
Se hos billigste forhandler
Priser

Forhandlerens beskrivelse af Ares VSR Cylinderhoved:

Ares opgraderet VSR cylinderhoved Passer i både VSR10 kloner samt AW.338 ...

Se hos billigste forhandler


Ofte stillede Cylinderhoved-spørgsmål

Hvordan installerer jeg et nyt cylinderhoved?

Når du skal installere et nyt cylinderhoved, er det vigtigt at følge en række trin for at sikre en korrekt installation. Først og fremmest skal du sørge for at have det rette værktøj og reservedele til rådighed.

Trin 1: Afbryd batteriet

Før du begynder at arbejde på bilen, skal du afbryde batteriet og fjerne nøglen fra tændingen.

Trin 2: Fjern det gamle cylinderhoved

Fjern det gamle cylinderhoved ved at løsne bolte og skruer, der holder det fast. Sørg for at fjerne alle dele og tilbehør, der er fastgjort til cylinderhovedet.

Trin 3: Rengør overfladerne

Rengør overfladerne, hvor det nye cylinderhoved skal monteres. Sørg for, at alle de gamle pakninger er fjernet, og at overfladerne er helt rene.

Trin 4: Monter det nye cylinderhoved

Monter det nye cylinderhoved på plads og fastgør det med de nødvendige bolte og skruer. Sørg for, at alle dele og tilbehør igen er fastgjort til cylinderhovedet.

Trin 5: Monter pakningerne

Monter pakningerne på cylinderhovedet og sørg for, at de er korrekt placeret og fastgjort.

Trin 6: Monter ventilfjedrene

Monter ventilfjedrene på ventilerne og installér dem på cylinderhovedet. Sørg for, at ventilerne er ordentligt justeret og fastgjort.

Trin 7: Tilslut kølesystemet

Tilslut kølesystemet til det nye cylinderhoved og sørg for, at det er ordentligt fastgjort og tæt.

Trin 8: Fyld kølevæske på

Fyld kølevæske på systemet og sørge for, at der ikke er nogen lækager.

Trin 9: Tilslut batteriet

Tilslut batteriet og test motoren for at sikre, at alt fungerer som det skal.

Ved at følge disse trin kan du sikre, at dit nye cylinderhoved er korrekt installeret og fungerer optimalt. Hvis du er usikker på noget i processen, kan det være en god idé at søge professionel hjælp.

Hvordan ved jeg, om mit cylinderhoved er defekt?

Hvis du mistænker, at dit cylinderhoved er defekt, er det vigtigt at tage det alvorligt og få det undersøgt så hurtigt som muligt. Der er flere tegn på, at dit cylinderhoved kan være defekt, og det er vigtigt at være opmærksom på dem for at undgå alvorlige skader på din bil.

Det første tegn på et defekt cylinderhoved er en motor, der kører ujævnt eller med en konstant mislyd. Dette skyldes ofte en dårlig tænding eller en afbrudt forbrænding, som kan skyldes en defekt i cylinderhovedet. Hvis du oplever dette problem, bør du få din bil undersøgt af en mekaniker så hurtigt som muligt.

Et andet tegn på, at dit cylinderhoved kan være defekt, er en motor, der overopheder. Dette kan skyldes en lækage i kølesystemet, som kan være forårsaget af en defekt i cylinderhovedet. Hvis din motor overopheder, skal du straks stoppe bilen og få den undersøgt af en mekaniker.

En tredje indikator på et defekt cylinderhoved er olie, der er blevet blandet med kølevæsken. Dette kan skyldes en lækage i cylinderhovedet, som kan forårsage, at olie og kølevæske blander sig sammen. Hvis du oplever dette problem, bør du straks få din bil undersøgt af en mekaniker, da det kan føre til alvorlige skader på din motor.

I sidste ende er det bedste råd at være opmærksom på eventuelle ændringer i din bils ydeevne eller lyde. Hvis du er bekymret for, om dit cylinderhoved er defekt, så sørg for at få bilen undersøgt af en mekaniker så hurtigt som muligt. Det kan være forskellen mellem en lille reparation og en stor udskiftning af dele.

Hvor længe kan jeg forvente, at et nyt cylinderhoved vil vare?

Hvor længe et nyt cylinderhoved vil vare, afhænger af flere faktorer, herunder køretøjets anvendelse og vedligeholdelse. Generelt set kan et godt vedligeholdt og korrekt monteret cylinderhoved forventes at holde i mange år.

Det er vigtigt at følge producentens anbefalinger for vedligeholdelse af cylinderhovedet, herunder regelmæssig olieskift og kontrol af kølevæskeniveauet. Overophedning af motoren kan medføre alvorlige skader på cylinderhovedet og forkorte levetiden betydeligt.

Det er også vigtigt at sørge for korrekt montering af cylinderhovedet, herunder tætning af pakningerne og korrekt spænding af bolte. Utilstrækkelig spænding kan medføre lækager, mens overdreven spænding kan beskadige cylinderhovedet og medføre lækager.

Endelig spiller køretøjets anvendelse en vigtig rolle i cylinderhovedets levetid. Hård kørsel og hyppige høje omdrejninger kan øge slidet på cylinderhovedet og forkorte levetiden. På samme måde kan en mildere kørselsstil og en mere moderat hastighed bidrage til at forlænge cylinderhovedets levetid.

I sidste ende er det svært at fastsætte en præcis tidslinje for, hvor længe et cylinderhoved vil vare, da det afhænger af mange faktorer. Men med korrekt vedligeholdelse og montering, samt en passende kørselsstil, kan et godt cylinderhoved forventes at vare i mange år.

Hvad er forskellen på et almindeligt cylinderhoved og et performance cylinderhoved?

En af de største forskelle mellem et almindeligt cylinderhoved og et performance cylinderhoved er, at det sidstnævnte er designet og fremstillet til at øge motorens ydeevne og præstationer. Et performance cylinderhoved vil typisk have større og mere effektive indsugnings- og udstødningskanaler, som gør det muligt for motoren at trække mere luft og brændstof ind og slippe af med udstødningsgasserne mere effektivt. Dette vil øge motorens effekt og moment, og give en mere responsiv acceleration og bedre brændstoføkonomi.

Desuden vil et performance cylinderhoved ofte have større ventilåbninger og ventiler, som giver mere luft og brændstof til at strømme ind og ud af forbrændingskammeret. Dette forbedrer forbrændingsprocessen og øger ydeevnen, især ved højere omdrejninger. Endelig vil performance cylinderhovedet ofte være fremstillet af lettere og mere holdbare materialer, som giver en bedre varmeafledning og mindre varmeudvidelse.

Alt i alt er forskellen på et almindeligt cylinderhoved og et performance cylinderhoved, at det sidstnævnte er designet og fremstillet til at øge motorens ydeevne og præstationer, og vil typisk have større og mere effektive indsugnings- og udstødningskanaler, større ventilåbninger og ventiler og være fremstillet af lettere og mere holdbare materialer.

Hvordan kan jeg vedligeholde mit cylinderhoved?

For at vedligeholde dit cylinderhoved og sikre dets optimale ydeevne er det vigtigt at følge nogle grundlæggende retningslinjer. Først og fremmest er det vigtigt at sørge for regelmæssig olieskift og at bruge en kvalitetsolie, der er egnet til din bil. Det anbefales også at skifte oliefilteret samtidig med olieskiftet.

Det er også vigtigt at sørge for, at dit kølesystem fungerer korrekt og at du har tilstrækkelig kølervæske i systemet. Overophedning kan føre til alvorlige skader på cylinderhovedet og andre dele af motoren.

En anden vigtig faktor er at undgå overbelastning af motoren. Undgå at køre din bil med en tung last, og undgå at trække for tunge trailere eller køre på stejle skråninger, da dette kan medføre overophedning og skade på cylinderhovedet.

Endelig er det vigtigt at have din bil regelmæssigt inspiceret af en kvalificeret mekaniker. De kan identificere eventuelle problemer med cylinderhovedet og tage de nødvendige skridt til at forhindre yderligere skader.

Ved at følge disse enkle retningslinjer kan du forhindre alvorlige skader på dit cylinderhoved og forlænge dets levetid og ydeevne.

Kan jeg få et cylinderhoved, der er designet til brug med turboladere?

Ja, det er muligt at få cylinderhoveder, der er specielt designet til brug med turboladere. Disse cylinderhoveder er typisk fremstillet af højere kvalitetsmaterialer og er mere robuste end standard cylinderhoveder for bedre at modstå det øgede tryk og varme, der genereres af turboladere.

Turbolader-cylinderhoveder har også typisk større udstødningskanaler og indtagshuller for at forbedre luftstrømningen og øge motorens ydeevne. De kan også have specielle ventilprofiler og større ventilfjedre til at håndtere det øgede tryk og varme fra turboladere.

Det er vigtigt at huske på, at selvom et turbolader-cylinderhoved kan forbedre ydeevnen på din motor, kan det også kræve andre opgraderinger, såsom en forstærket krumtapaksel eller stærkere stempelstænger, for at håndtere den øgede belastning på motoren.

Det er også vigtigt at vælge det rigtige cylinderhoved til din specifikke motor og turboladeropsætning for at opnå de bedste resultater. Det er en god idé at konsultere en erfaren mekaniker eller specialist inden du beslutter dig for at installere et turbolader-cylinderhoved på din motor.

Hvad er forskellen på et overfladebehandlet cylinderhoved og et almindeligt cylinderhoved?

Et overfladebehandlet cylinderhoved har gennemgået en proces, hvor overfladen er blevet behandlet for at forbedre dens slidstyrke og varmebestandighed. Dette kan opnås ved at påføre en belægning på overfladen af cylinderhovedet, eller ved at behandle overfladen med en særlig teknik, såsom polering eller sandblæsning.

Et almindeligt cylinderhoved er derimod ikke blevet behandlet på denne måde. Det kan stadig fungere godt, men det kan være mindre holdbart og mere tilbøjeligt til at blive beskadiget over tid.

Fordelene ved et overfladebehandlet cylinderhoved er, at det kan øge holdbarheden og levetiden på motoren. Det kan også forbedre motorens ydeevne og effektivitet, da det kan hjælpe med at reducere friktion og forbedre forbrændingen.

Men det er vigtigt at bemærke, at ikke alle motorer har brug for et overfladebehandlet cylinderhoved. Det afhænger af faktorer som motorens størrelse, anvendelse og krav til ydeevne. Derfor er det vigtigt at konsultere en ekspert, før man beslutter sig for at opgradere til et overfladebehandlet cylinderhoved.

Kan jeg få et cylinderhoved, der er specielt designet til min motor?

Ja, det er muligt at få et cylinderhoved, der er specielt designet til din motor. Det er vigtigt at vælge det rigtige cylinderhoved til din motor for at sikre optimal ydeevne og driftssikkerhed. Det er ofte bedst at vælge et cylinderhoved, der er designet til din specifikke motor, da det vil passe bedst til motorblokken og andre komponenter i motoren. Det kan også være en god idé at vælge et cylinderhoved fra en pålidelig producent, der har erfaring med at producere hoveder til din specifikke motor. Det kan være en god idé at rådføre sig med en professionel mekaniker eller en ekspert inden for cylinderhovede for at sikre, at du vælger det rigtige cylinderhoved til din motor.

Filtre Indholdfortegnelse Menu
Top